torsdag den 17. december 2015

Julestemning.


Der er så småt ved at være julestemning hjemme hos os.

Jeg synes dog tiden går alt for hurtigt, og der er mange ting, som jeg gerne ville have nået, men som måske nok først nåes til næste års jul... Jeg havde fx en ambition om at bage forskellige julesmåkager, og lave konfekt, men jeg er bare ikke nået så langt. Til gengæld har min bedstemor bagt så rigeligt med pebernødder, vaniliekranse, falske makroner og jødekager, så der er nok til, at hele familien kan få fyldte kagedåser. Det sætter jeg virkeligt pris på...

Mit helt store hit i år har været at arbejde med crepepapir. Jeg har lavet de sjove langtidsholdbare misteltene, og især den mindste er vild med, at den nu hænger i stuen. Han elsker at stille sig hen under misteltenen, mens han med et fornøjet smil venter på, hvem der mon bider på og kommer med et lille julekys ( eller allerbedst mange kys..) ... Den store derimod gør alt hvad hun kan for at komme udenom... Hun fylder 10 år i foråret og har alderen, hvor kys ikke er i specielt høj kurs...

Alle julegaverne er købt for længst, og på søndag henter vi årets juletræ sammen med mine forældre og min søster. Jeg glæder mig virkeligt meget til at få træet ind i stuen med pynt og lys. Vi får altid træet ind et par dage før juleaften. Jeg kan godt lide symbolikken i, at man ved at når først træet lukkes ind, så er den store aften, JULEAFTEN, lige om hjørnet... Det er helt særligt...

I år har vi valgt, at vi, ligesom sidste år, holder jul herhjemme bare os fire. Vi nyder roen, og at vi bare kan tage det hele i vores eget tempo... Min mand er fantastisk i et køkken, og jeg regner egentligt ikke med, at jeg skal lave noget særligt på den front juleaften. Han nyder at stå i køkkenet hele dagen, mens maden simrer og bliver kræset lidt ekstra om i dagens anledning...

Nu da vi holder juleaften hjemme er alle juledagene både før og efter den store aften fyldt med dejlige aftaler om sammenkomster med familie og venner. Der bliver helt sikkert et overload af julehygge og dejlig mad...

Til alt det mangler jeg bare lidt sne, frost og sol. Det ville virkeligt bringe den sidste julestemning frem, og jeg krydser fingre for, at vintervejret ankommer i juledagene, selvom chancerne nok desværre er minimale...

3 kommentarer:

Anna sagde ...

Dejlige billeder.
Og her går december også for stærkt!

Rigtig glædelig jul til jeg alle, når I kommer så langt.

Kh
Anna

bare WUNDERBAR sagde ...

Tak sødeste Anna ☺
Glædelig jul til dig og din familie også 😙

Helle Søndergaard sagde ...

Hej
De fine lyserøde julekugler er virkelig fine. Hvor kan man købe dem?

Mvh Helle